Enter your keyword

FRAKTER OCH RETURER

Tidslottar:
Tisdag – fredag: (18-21).
Lördagar: (11-17).

Montering
Vi erbjuder montering vid köp av premium paket. Detta gäller endast för leveranser till Stockholm. Med montering menas vanlig montering av köpt säng. Ej hänga upp sänggavel eller tavla på väggen eller bygga om möbeln på något sätt. Vissa möbler, som soffbord, innefattas inte av montering. Detta står i så fall på produktsidan.

Uppbärning
– Förbered plats där du vill ha sängen och se till att det är ”fri väg” dit. Flytta eventuella möbler som står i vägen. Detta är kundens ansvar.
– Om ingången är för liten för att kunna ta in möbeln på ett enkelt sätt så är det inte längre DrottningSäng ansvar. Alla möblerna går att skruva isär till mindre bitar men detta gör du själv i lugn och ro. Uppbärning ingår så långt det går att bära in på ett enkelt sätt. Kunden bär då in den sista biten själv eftersom risken annars finns för skador på möbeln eller ditt hem. Se till att skydda ditt golv, chauffören kan inte gå in utan skor.

SVERIGE LEVERANS
Leverans utanför Stockholm sker under vardagar. När varan finns i lager leverans sker till gata/port. Vi kan ej erbjuda uppbärning utanför Stockholm utan leverans sker till gata/port.
Du kommer att informeras via mail om när din order är skickad .Transportfirman kommer att avisera via telefon innan de kör ut. Tyvärr går det inte att ange en exakt leveranstidpunkt i förväg eftersom alla beställningar levereras av olika lastbilar. Leveransen sker mellan 18.00 – 21:00 på kvällen . Om du vet i förväg att du har svårt att vara hemma vid leveranstid  vi rekommenderar att kontakta oss i förväg för bokning av fast leveransdatum.

Ett önskat leveransdatum vid lagd order ger ingen garanti på att leveransen når fram just detta datum, beror på fabrikens leverans till oss.

Däremot gör vi allt för att möta din önskan och återkopplar dig löpande om vi skulle möta svårigheter.
Om du som kund bokar in en önskad leveransdag på satt datum i förväg och sedan nekar leverans/byter leveransdag då lastbilen är påväg, kommer du att behöva betala för denna ”tomkörning”.

Leverans belopp faktureras i efterhand

VILLKOR: Varan skall vara oanvänd och returneras i sin original förpackning. Förpackningen skall vara i säljbart skick. Du har ansvaret för varan till dess den återlämnas till oss.

(Om dock varan är ett utställningsexemplar gäller ej öppet köp eller garanti.) Du skall kunna visa upp original kvitto på att du köpt varan hos oss.

Sängens garantitid uppgår till 5 år. Garantin omfattar  fabriksfel :brott på sängens fjädrar och träram eller andra fel som uppstått till följd av tillverkningsfel i dessa delar och endast vid uppvisande av originalkvitto.

All besiktning sker i DrottningSängs lokaler. Transporter till och från våra lokaler ombesörjs av kunden.

Vid leveransen skall medfölja skriftlig information om vad som anses vara fel på produkten.

Garantin gäller inte om sängen utsatts för påverkan, vårdslös eller felaktig användning, om sängen demonterats, modifierats eller reparerats av någon annan än av DrottningSängen utsedd personal. Vid eventuella frågor rörande garanti, andra frågor eller önskemål, vänligen tveka inte att kontakta oss via mail.

TACK FÖR ATT DU HANDLAR HOS OSS!

Hej kära kunder!

På grund av den rådande covid-19 pandemin har vi på Drottningsäng beslutat att både för er kunder och våra medarbetares säkerhet, valt att endast utföra försäljningen via vår hemsida! Vi har därför tillfälligt stängt ner våra showroom och hänvisar till de bilder och beskrivningar som finns på hemsidan! Ni är välkommen att maila oss vid fler frågor eller funderingar!

Ta hand om er och håll er säkra!
Hälsningar
Teamet Drottningsäng